Hyrguide Smårekvisita

Hyra hos Magasin 4 kan du göra som har egen firma eller ett aktiebolag. För att hyra behöver vi ditt organisationsnummer och faktureringsadress. Är inte företaget ditt så önskar vi en rekvisition från uppdragsgivaren.

Vi är mitt uppe i en omställning där vi går från penna/papper till en digital orderhantering, något som kommer ge många positiva effekter i det långa loppet. Vägen dit är en krokig och snårig uppförsbacke, och vi har därför gjort våra hyresrutiner tydligare. Genom att du håller dig uppdaterad kring vad som gäller, och följer våra rutiner, så hjälper du oss att ro detta projekt i hamn! Känns någonting oklart - fråga oss!

Så här gör du på Smårekvisitan:
Var ute i god tid – du behöver ha plockat det du vill hyra minst 24 timmar innan du vill hämta ut det.
Är du ny kund behöver vi registrera dina uppgifter, prata med någon i personalen som hjälper dig med detta.

Boka
Meddela någon i personalen att du anlänt, tag en ledig vagn och en bokningslapp vid entrén och sätt på vagnen. Märk med:
- bolag/produktion
- kontaktperson och telefonnummer
- startdatum för utplock
- datum för upphämtning
- datum för retur

Du plockar sedan det du önskar hyra och ställer på vagnen. När du är färdig ställer du vagnen i kön på nedervåningen och meddelar personalen. Använder du fler vagnar märker du även dem med en bokningslapp. Personalen skriver i turordning upp/digitaliserar dina föremål, beräknar pris och packar för upphämtning.

Pågående plock
Ska du komma vid flera tillfällen och plocka? Säg till någon i personalen så väntar vi med din vagn tills du är klar.

Jag ångrade mig
Var noga med att ställa tillbaka saker som du inte ska hyra på den plats de stod innan. Har du inte möjlighet att ställa tillbaka dina föremål meddelar du personal som kan hjälpa till med detta mot en avgift.

Hämta
Du ansvarar själv för att hämta/returnera dina saker vid rätt datum. Många av våra kunder använder budfirmor för hämtning/retur - var noggranna så att de har all information som behövs.

Retur
Lämna returen i rätt port. Ring på klockan till respektive avdelning du önskar returnera. Uppge/skriv noga på returen vilket namn och företag det kommer från. Returer större än 2 varuburar måste föranmälas minst 24 timmar innan lämning. Rätt sak ska till rätt avdelning, en avgift tas ut om saker som hamnar på fel avdelning. OBS! Av och pålastning ingår ej.

Om det krisar
Det kan vara snabba puckar i branschen och därför erbjuder vi expresshantering inom 24 timmar mot en avgift. Observera att det endast gäller mindre kompletteringar motsvarande max 1 vagn och enligt överenskommelse med personal. Prata därför alltid med oss innan. Priset för expresshantering är 50 kr/rad på följesedel eller 1000 kr/hel följesedel.

Pris och värde
Varje objekt i samlingen har ett värde som varierar beroende på tex hur gammalt eller ovanligt det är. Debitering sker fr.o.m. plockdatum till datumet då dina saker är återlämnade. För de första 14 kalenderdagarna debiteras 20 % av värdet. För resterande hyrperiod debiteras 5 % per påbörjad 7-dagarsperiod. Du kan aldrig debiteras mer än 60%. Fakturan får du när alla dina saker är tillbakalämnade, uppackade och avprickat.

Vad är det mer som kostar?
Alla priser är angivna exklusive moms.
Fakturaavgift vid hyrestotal under 600 kr: 49 kr
Återställning av ej hyrda objekt: 625 kr/påbörjad arbetstimme
Retur till fel avdelning: 625 kr/påbörjad arbetstimme
Hanteringsavgift vid oannonserade gåvor: 625 kr/påbörjad arbetstimme
Annat arbete som normalt ska utföras av kund: 625 kr/påbörjad arbetstimme
Expresshantering: 50kr/rad på följesedel, 1000 kr/full följesedel

Förlust eller skada
Många av våra saker är sköra och har ibland ett historiskt värde bortom det upplevda värdet. Vi önskar därför att ni tar väl hand om dem under tiden ni hyr samt lämnar tillbaka dem väl paketerade i samma skick som när ni hyrde dem. Vid förlust eller skada kan varan ersättas med en likvärdig vara eller med full ersättning av varans värde samt eventuell arbetstidskostnad.

Gåvor
Vi är alltid intresserade av att utöka samlingarna med nya föremål, men vi har också en begränsad yta att förhålla oss till. Vill du skänka något som du tror passar hos oss, tveka inte att höra av dig!

Den närmsta tiden kommer vi ha lite tid över för att ta hand om nytillskott till samlingen, men vi kommer inte kunna tacka nej till riktiga guldkorn, så skicka ett mail med bilder, så återkommer vi. För oannonserade gåvor som vi inte kan ta hand om, utan måste kassera, debiterar vi en hanteringskostnad.

Öppettider rekvisitan

Måndag 08.00-15.00

Tisdag 08.00-15.00

Onsdag stängt - endast öppet för hämtningar och returer.

Torsdag 08.00-15.00

Fredag 08.00-15.00

Stängt helger och helgdagar

Säg något som vi inte har.....