Ny info till kund

Ny information till kund gällande utleverans och retur

Bakgrund

I SVT Magasin 4:s pågående transformationsprocess från analog till digital hantering inkluderande ombyggnation av våra lokaler behöver vi nu göra ett omtag med fokus på införandet av tydliga ramar på hur vi på ett funktionellt och strukturerat sätt handlägger våra utleveranser samt returer till er som våra kunder. Vårt fokus är att framöver kunna serva en alltmer ökad kundvolym till oss på bästa möjliga sätt för er som våra kunder.

Vi behöver också avsätta tid för återställning av returnerade objekt på hyllor samt stänger och även ha tid för långsiktig kvalitetssäkring av våra samlingar, så det alltid ska vara lätt för er som kund att hitta det ni söker.

Vi hoppas ni har överseende med att vi nu behöver reglera villkoren för er som kunder till oss samt tillfälligt anpassa våra öppettider i relation till de processer som pågår hos oss.

Vi jobbar på att det ska bli ännu bättre och lättare att vara kund hos oss!

Våra öppettider för alla samlingarna fr.o.m. 20 september och tillsvidare:

Måndag - Fredag 08:00 – 15:00

Öppet under lunchtid 12:00-12:45 (Dock med begränsad servicegrad)

Helger och helgdagar STÄNGT

Nedanstående regelverk för utleverans och retur gäller fr.o.m. 2021-10-01

Utleverans

Vi vill fortsatt uppmana er som kund att om möjligt fortsätta föranmäla och boka in era kundbesök i förväg. Det ger er fördelen och exklusiviteten att som kund vara prioriterad gällande service under ert besök hos oss. Detta ger oss också bättre möjlighet att styra tillströmningen inom våra samlingar vid varje givet tillfälle och skapar därmed bättre förutsättningar att undvika trängsel och flaskhalsar. Samlat bidrar detta till en bättre arbetsmiljö för er som kunder genom ökad rörelsefrihet, lättare access till samlingsobjekten med ökad tillgång till lediga kundvagnar, klädhästar etc.

Vårt utleveranslöfte är enligt följande:

  • Minst 24 timmars framförhållning för utleverans samt utcheckning av objekt, eller enligt överenskommelse
  • Utleverans till en pågående hyresorder kan ske samma dag vid kompletteringar, men enligt överenskommelse av antalet i förväg uppskattat objekt

Retur

Returer i rimlig omfattning och understigande nedanstående volymgränser sker utifrån kundbehov och under ordinarie öppettid

Om bud ombesörjer returen är det viktigt att denna vi överlämnandet kan upplysa om följande:

1) Från vilket företag returen kommer

2) Från vilken produktion/projekt/event returen kommer

3) Om det är en komplett retur eller delretur

Returer överstigande eller motsvarande, ska föranmälas senast 24 timmar innan önskad retur:

· 2 klädhästar eller 6 kostymkassar (Kostym)

· 2 kundburar (Rekvisita)

· 6 kubikmeter möbler (Möbel)

Om så inte sker tas en extra hanteringsavgift ut per tillfälle.

Skrivande hand

OBS! Våra öppettider för alla samlingarna fr.o.m. 20 september och tillsvidare:

Måndag - Fredag 08:00 – 15:00

Öppet under lunchtid 12:00-12:45 (Dock med begränsad servicegrad)

Helger och helgdagar STÄNGT

Sekundärt innehåll